rolfhoekstra.reismee.nl

De voorbereiding

De voorbereiding Het fietsen

Een 9000 km met dagtochten tot 140 km fietsenvraagt wat voorbereiding.Spinnen, trainingstochten en twee maal eenoefening van een meerdaagse met begeleidingsteam en truck. Tussendoor heb iknatuurlijk ook nog getraind. Ik heb nu een week voor vertrek vanaf februari 4700 km op de teller staan. DE laatste drie weken heb ik eendrachtig ... wat? Eendrachtig Joop Zoetemelk -' Je wint de tour in bed'- m'n rust gepakt. (één van de meest afschuwelijke sportuitspraken in het Nederlands.) Samen met Letty stukjes van 30 km op Walcheren.

De voorbereidingVergaderingen en workshops

Met 26 mannen en vrouwen een tocht voorbereiden vraagt wat overleg en wat regel - en voorbereidingswerk. Er is een bestuur, een initiatiefgroep, en er zijn de volgende taakgroepen: EHBO en gezondheid; truck en Nissan; financiën en verzekeringen; sponsering en geldwerving voor educatie in Birkina Fasso;fietsen (paklijst en reserveonderdelen); keuken en ravitaillering; route; communicatie en pr.

Er zijn info avonden georganiseerd en bezoeken afgelegd om informatie te verwerven:

• Een groep uit Bolsward, die al eens een dergelijke tocht heeft gemaakt is komen vertellen en wij zijn ze gaan bezoeken;
  • Wiesje Korf heeft over haar tocht naar Afrika verteld;
  • Huisartsenlimmen hebben ons voorgelicht over gezondheidsrisico' s in Afrika;
  • Harry Wullings heeft een aantal coachingsavonden geleid;
  • Er was een cursusmiddag hartmassage en gebruik van een delifibrator;
  • Een avond fietsreparaties voor onderweg;
  • Een instructie sportmassage;

Zo zijn we niet alleen goed voorbereid maar hebben we elkaar ook beter leren kennen.

Martin Blok

Dag Rolf,
Ik wens je na deze goede voorbereiding heel veel succes en vooral plezier. Wat er ook gebeurd, ik hou "het schip"voor je recht. Tot in december.