rolfhoekstra.reismee.nl

De laatste dagen en het vertrek

De laatste dagen en vertrek

Ik begin nerveus te worden, heb weinig rust in m'n kont. Door het hele huis liggen stapeltjes spullen en briefjes van nog aan te schaffen spullen, to do lijstjes en lijstjes niet vergeten etc. Een klein tikje kraakje in m'n fiets baart me zorgen.

Hoe zwaar wordt het? Letty en ik hebben op Walcheren In Zeeland gefietst met sterke noordwesten wind gangetje van 30 met twee vingers in de neus, dat geeft moed. Harde tegenwind regen en dagtocht van 130 km maakt me onrustig. Over Afrika maak ik me minder zorgen. Dat ken ik niet, dus heb geen idee wat me te wachten staat. Net leuk boekje met korte reisverslagen gelezen over een aantal steden en over de gebruiken in Marokko. Ook leuk fietsverslag van fietsen door Westelijke Sahara en Mauretanië.

Afgelopen dinsdag interview gegeven aan het Nieuwsblad. Fotograaf mee, want het wordt eenvoorpagina artikel. Ik ben erg benieuwd vooral naar mogelijke reacties naar aanleiding van dit artikel van oud- collega's, leerlingen, kennissen, buren etc.die ik al jaren niet gesproken heb.

Mijn spullen zijn ingepakt. Alles moet in een vak van 130 liter in de truck. Afgelopen maandag hebben we gepast.

Het vertrek

We moeten nu maar snel vertrekken. Het voelt als het lange wachten tot het eindelijk gaat gebeuren. We vertrekken zaterdag 21 augustus om 9.00 uur vanaf de Corneliuskerk in de Dusseldorperweg 74 in Limmen. Vanaf 7.45 pakken we onze bagage in de truck. In de Corneliuskerk wordt om 8.15 een cheque van de sponsoropbrengsten aan de fietsers aangeboden, om die mee te nemen naar Burkina. Vanaf half negen kunnen we afscheid nemen van familie, vrienden, dierbaren. Om vijf voor negen verzamelen we als fietsers onder de startvlag en de geluidswagen van de ronde van Limmen, die die dag gehouden wordt. Om 9.00 uur worden we door de burgemeester van Limmen weggeschoten.. We rijden nog een rondje over het parcours en vertrekken dan richting Moerdijk. Dit alles onder het wakend oog van RTV Noord Holland.

We reizen met :

  • 10 fietsers de hele route. Limmen Ougadougou. We zijn met 7 mannen en 3 vrouwen.
  • De eerste etappe tot Gibraltar fietsen nog 4 deelnemers mee, die daarna terug vliegen. In totaal zijn we dan met 4 vrouwen en 10 mannen.
  • Bij de tweede etappe Gibraltar Dakar komt er een fietsster voor de rest van de tocht bij. We zijn dan met 11 fietsers, 4 vrouwen en 7 mannen.
  • Bij de derde etappe Dakar Ougadougou komen er weer 6 fietsers bij. We zijn dan met 17 fietsers, 9 mannen en 8 dames.
  • De hele route met 4 begeleiders 2 mannen en 2 vrouwen

Data:

  • 21 augustus vertrek Limmen
  • 17 september Overtocht Algeciras Spanje - Cuenca Marokko
  • 19 oktober Dakar
  • 21 november Vertrek Ougadougou Amsterdam

Reacties

Reacties

Cees Meijer

Ik moet zeggen: jij liever dan ik . Maar ik wens je heel veel succes met je 'ultieme fietsvakantie' ;-) Ik hop dat je voldoende gelegenheid hebt om je blog bij te werken want ik ben wel benieuwd.

Diana van den Heerik

Klaar voor de start? Heel veel succes en plezier toegewenst!

Robert Jan

Die "oude" oom van mij gaat dat gewoon effe flikken.....
Heel veel suc6 Rolf.Blijf je volgen.
(krijg al pijn in m'n bips als ik er aan denk.)

Joost Nolting

Heel veel succes Rolf. Ik fiets zelf ook regelmatig (beklom deze maand de mont Ventoux) maar ik heb bijzonder veel respect voor jouw fietsplan! Dit zijn aantallen kilometers waar ik alleen maar van kan dromen. All the best (oud) collega! Ik wens je alle goeds toe en ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen en foto's.
Groet Joost Nolting

Merijn de Greeuw

Bij Hoevelaken links af... dan recht zo die gaat!

Succes, en kijk uit voor de lollifanten, ze vliegen laag dit jaar.

Sylvia v.s Brink

Succes en geniet

Karin Breeker

Hoi Rolf,

Heel veel succes met fietsen en natuurlijk genieten. Blijf je volgen op je site.

Groetjes Karin

Kees van Bruggen

Ik wens je veel succes de komende maanden.

Karin Beemster

Dag Rolf,

wat een fantastische uitdaging! daar ben ik wel een beetje jaloers op.
Veel succes en ik blijf jullie volgen. Spannend!
groet,
Karin Beemster

Ilona van Vliet

He Rolf heel veel succes met dit spannende avontuur.
Petje af dat je dit gaat doen. Ik ben trots op mijn "oude"meester

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!