rolfhoekstra.reismee.nl

Tot aan de Spaanse grens in elf dagen

De eerste elf dagen fietsen

Onvoorstelbaar dat we al 1600 km erop hebben zitten. Iedere dag toch minstens 130 km. Dit betekent we iedere ochtend om 6 uur opstaan en om 7.30 vertrekken. Het weer heeft goed meegewerkt. Eén ochtend regen en op de vorige vrije dag tot 's middags drie uur flinke buien. Dat is wel even anders dan in Nederland begrijp ik. De laatste 5 dagen lekkere temperatuur en ............ wind in de rug.

Op de website fietsenvoorburkina vind je dagverslagen. Mij lukt het niet om iedere dag de reisblog bij te werken. Vaak komen we rond zessen aan. Tent opzetten, biertje, douchen met wat klusjes helpen, eten, opruimen dan is het donker en rond tienen. Meestal is er ook geen internet. Vandaag geluk een gratis wifi op de camping. Leuk om dan de reacties te lezen en hotmail door te nemen. We krijgen veel reacties op de site fietsenvoorburkina. De berichten worden 's avonds voorgelezen. Erg leuk.

Het is erg gezellig met z'n achttienen en ook wel erg veel gepraat en drukte. Dat was de tweede uitdaging van deze tocht he. Hoe bevalt fietsen in een groep.

Het fietsen is zwaar vanwege afstanden in de eerste week en de eerste hellingen, maar wel goed te doen. We zijn de 4 x 4drive Nissan kwijt. Van de weg geraakt en heel front in elkaar. Totall loss. Gelukkig voor de inzittenden goed afgelopen. Helaas heeft Joyce één van de begeleiders gister met nekklachten toch af moeten haken. Hopelijk voegt ze zich later weer bij ons. In twee dagen was er een nieuwe auto. Bij de foto's vind je de aankoop op een Frans terras en de nieuwe auto..

Morgen gaan we de Pyreneeën over. We nemen de Roeland Pas . Eerst even 40 km inrijden (we zitten nu in Sauveterre) en dan aan de beklimming beginnen. We zien er allemaal naar uit.

Voor de statistiek:

We fietsen de Jacobsroute naar Santiago tot en met de Roelandspas. Pelgrims 2 Belgische mannen, twee Nederlandse vrouwen op electrische fiets. Een Nederlands echtgpaar uit de Achterhoek en Rob Dijkstrageboren in Castricum.

Eén langzaam leeglopendeband die op de camping vervangen is.

Eén valpartij. Addy zit nog wat onder de schaafwonden.

Nooit meer dan100 meter fout gereden.

Op twee campings geweigerd en toch opgekomen.

angela

Heerlijk om je verhalen te lezen én ook mooie fotoos Rolf. Heel veel succes in de Pyreneeen, je kunt het :-)
groet uit HHW!!

Florand

Hoi Rolf,

Veel succes man, groetejs vanuit Purmerend ook van je keyboard klasgenoten. En vooral; geniet er van !

KK

Zo Rolf, goed bezig! Knap dat je dit allemaal kunt opbrengen als senior. Het is vast een enorme belevenis, elke dag zo'n rit en de magistrale natuur om je heen. Mij lijkt die Santiago-tocht wel wat voor ooit. Rot nieuws uit HHW...: Irene is overleden. We gaan dinsdagmiddag met het team naar de begrafenis in Callantsoog. Voor jou veel plezier en sterkte in de bergen. Groeten!

Ben

Hoi Rolf, al 1600 km wat een afstand maar in ieder geval leuk ingereden voor de Pyreneeën.
Krijg je wel kans om "weg te dromen" zo in de groep?
Blijf genieten van deze uitdaging ik zal je in ieder geval blijven volgen [vanuit mijn stoel] benieuwd naar je verhalen en foto's.

Succes en ook voor je reisgenoten.

Joost Nolting

Zo, 1600 km? In zo'n korte tijd. Respect. Succes hoor Rolf verder. Ik volg je op de voet! (niet te verwarren met te voet)
Groet Joost

Dimitri

He Ome, Leuk om een berichtje van jou te lezen. Vind het toch leuker om jou verhaaltjes te lezen dan die van het andere reisblog. Foto's zijn ook leuk om te zien al moet je de volgende keer even een foto van jezelf toevoegen :).

Vond het gezellig om je vrijdag even te zien via de chat..

Wie weet tot snel.
Groetjes Dimitri

Dicky en Jan Soest

Hallo Rolf,
Wij vinden het een hele grote prestatie die jullie leveren om helemaal naar Burkina te fietsen. Voor het goede doel dat vinden wij heel knap. We leven met je mee en we blijven je volgen.
Groeten Dicky en Jan

Jaap

Hallo Rolf,
Rolf er komt langzaam een Nederlands gevoel naar boven.
Ik vind dat we dit heel goed doen. Leuk om dit te volgen en te zien hoe jullie dit doen.Wanneer je tijd hebt kun je dan eens een dag indeling geven. Succes allemaal en je kunt niet genoeg schrijven,heel veel plezier.

Nicky Faroque

Ha die Rolf! Inhaalslag op je verhalen, ben nu weer helemaal bij. Je hebt de gang erin zeg! Respect voor wat je doet en dus ook laat; je komt vast getaand en mega-bruin terug :-). Martin B. past op je toko, dus dat zit wel goed en Angela, haar naam zegt het al, waakt vanuit HHW over je :-)!

Andre Boers

Hey Rolf....Kanjer van de familie
Ik hou je reis dagelijks in de gaten en ik heb diep respect voor jou en al je fiets vrienden.
Je hebt er al 2000 km op zitten en de stemming blijft onveranderd goed in de groep.
Heel veel succes de komende tijd en je weet het he
................WE HOUDEN JE IN DE GATEN.
Succes

Marjan Langenberg

Hoi Rolf,
Leuk om je op deze manier te volgen en ik vind het ontzettend knap(doe het je niet na). Nog heel veel fietsplezier.
Groetjes Marjan(je oud leerlinge)

Jaap

Rolf bedankt voor de uitleg.Waar zitten jullie nu?Alles gaat nog goed neem ik aan succes,ik zal dit weekend proberen de foto's van koffie drinken te plaatsen.
Groeten Jaap

Rein

Man ,ik wist dat je van fietsen hield ,maar dit ,ik schaam me als ik direct in de auto stap. Het ga je goed
Rein