rolfhoekstra.reismee.nl

Reacties op blog op 6 september om 23.00 uur op doodstille camping in midden Spanje

Leuk die reacties op reisblog. Hierbij reacties.

Jaap de dag indeling is als volgt. 6.00 uur op. 6.30 ontbijt en lunch klaar maken. Tentje afbreken spullen in de truck. Gezamenlijke spullen tafels banken overkapping afwas etc etc opruimen 7.30 Briefing van route, koffiestop waar en wanneer, lunchstop, wie zijn voorrijders en wie achterrijder bepalen. Vaak nog een tip voor die dag over veiligheid. B.v Het is geen tour de france in de afdaling is de weg niet afgezet (wel snelheden boven de zestig) Niet roepen voor en achter als er verkeer aankomt bij wegen met middenstreep als we op eigen weghelft blijven. Niet achter elkaar maar naast elkaar blijven rijden anders wordt je van de weg afgedrukt. Proberen op 1/3 van de route koffie te drinken en op 2/3 te lunchen. In de ochtend gaat het beter. 's Middags erg heet boven 30 graden sowieso. Aankomst meestal tussen 5 en 6 soms iets later. Dan doen we gezamenlijk onder leiding van Co rek- en strek oefeningen, daarna storten we ons op bier en fris met nootjes, stokbrood en kaas, chips olijven etc. Tent opzetten, douchen weer iets drinken, helpen met snijden van groenten of zo.. Eten zo'n anderhalf uur na aankomst. We spreken even dag door en iedereen geeft aan hoe hij het vond en wat hij of zij anders zou willen zien of erg tevreden over is.

De berichten van weblog worden voorgelezen. De dagkapitein voor volgende dag meldt zich of wordt aangewezen. Sinds Joyce naar huis is en waarschijnlijk wel weer terug komt want het gaat goed met haar gaat ook één van de fietsers mee met de begeleiding, die meldt zich ook 's avonds aan tafel. Opruimen afwassen, velen dagboekje schrijven, of internetten, indien aanwezig, soms foto's kijken van elkaar , route mensen en dagkapitein nemen route door. Veel fietsers gaan vroeg naar bed negen uur half tien. Het zal je niet verbazen dat ik daar niet bij hoor. Met Herman drink ik dan biertje of whiskey (heb ik in tas altijd flesje van)en internet of klets wat en soms melden zich paar anderen daarbij.

Het is een erg gevulde dag. Moet ik zeggen. De tochten na de route van de Pyreneeën (130 km met 1000 klimmeters tot de Roelandpas en nog 1000 erna zijn veel zwaarder dan die dag in de Pyreneeën. Het gaat hele dag omhoog en omlaag met een flink stijgingspercentage 8 en 9 procent is gewoon met uitschieters tot 13 % toen moest ik en velen met mij van de fiets af en lopen. Dus 's avonds kom je doodmoe aan. Dit gaat wel snel over met douche en biertje.

Angela. Mijn fototoestel is stuk gegaan vandaag maandag 6 september maar er worden veel foto's gemaakt die ik van anderen ga overnemen, dus het gaat gewoon door.

Floran Ik geniet volop. Ik zal met januari wel flinke achterstand op keyboard hebben. Niet alleen kennis van alle nieuwe songs die je altijd weet te leveren, maar vooral vingervaardigheid en kennis van akkoorden. Komt wel weer goed. Doe groeten aan anderen.

Hoi Ben het is fantastisch. Maar met groep wel opletten en weinig dromen klopt. Gister uur alleen vooruitgereden. Heerlijk.

Hoi Kees. Leuk wat uit HHW te horen. Van Irene had ik van mijn vrouw gehoord, die het weer van Martin had. Goed dat jullie gaan. Santiago moeten we maar eens over hebben, want was ook geweldig.

Reacties

Reacties

Kees van Bruggen

Hallo Rolf,

Van harte met je jubileum. Zo te lezen vier je dat met mooi weer. Hier lijkt het wel Herfst. Het ga je goed en ik blijf je volgen.

Kees

Ben

Wat een verhaal dat is pas echt werken, maar ja na 40 O-jaren draai jij je hand daar niet voor om. Wel de pedalen zoals we kunnen lezen.

En natuurlijk ik maakte me al ongerust dat je het zou vergeten. Na een dagje fietsen moet een biertje heel goed smaken. En natuurlijk ook een Wisky of hou je het op Wiskey?

Groet en succes

Gerard van Kempen

Dat zijn pittige dagen Rolf. Ik begreep altijd van je dat je het tijdens je vorige fietstochten meestal rustig aandeed en als het regende op een terras ging zitten.
Dan is dit wel even iets anders ! Knap hoor en dat terwijl je na 40 jaar rustig op je lauweren had kunnen gaan rusten. Gefeliciteerd nog en blijf vooruitkijken, zeker de komende maanden; dan haal je het eindpunt. Succes, Gerard

Greeth Kok

Hoi Rolf, Leuk om je verhaal te lezen! Wij zijn in Groningen om bij Ellen op haar dieren te passen (1 hond, 4 katten en 2 konijnen) en daar waren wij bij Anja van Zanten )heeft ook in de Gors gewoond. Zij vertelde dat ze ook iemand kende die aan de tocht meedeed. Wat is de wereld toch klein! Heel veel sterkte en vooral plezier bij de rest van de kilometers.
Groeten van Erwin en Greeth.

Iolanda

Wat een eind zijn jullie al! De rest wordt steeds minder ver!
En Rolf: leg eens uit, hoe zit dat nu met de Whiskey? Is het al in een zorgwekkende fase of lukt het fietsen desondanks nog goed?
Heel veel succes de komende kilometers en het life verslag horen we graag de eerstvolgende keer op het terras in Egmond
Succes en ik popel om de rest te lezen!
Iolanda

Dimitri

Hoi Rolf, Ik heb je wachtwoord van je hotmail moeten wijzigen. Bel me even voor het nieuwe wachtwoord.

groet dimitri

Ilona

Nog fanatiek met jullie aan het mee reizen. Heerlijk en absoluut minder vermoeiend. Je had niet zo ver hoeven gaan hoor , in Purmerend was zondag de wieler ronde , haha
Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Nog even een vraagje over de wiskey (eigen schuld had je het maar niet moeten vertellen) Drink je die alleen of mag de rest ook? En staat er nog genoeg reserve in de truck? Want hoe zeg je in het Afrikaans : Wiskey

Cokky

Rolf ik las net in de krant van het dodelijk ongeval. Wat afschuwelijk!! Heel veel sterkte Cokky

agnela

jeessss Rolf.... ongelofelijk.... heel veel sterkte!

Ben

Dit is mijn angst elk jaar als we met een groep fietsers op vakantie gaan. Wat triest en wat geeft dat deze reis een andere wending. Rolf veel sterkte en hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar om deze klap te verwerken.

Diana

oh Rolf, wat verschrikkelijk voor alle betrokkene....Heel veel sterkte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!