rolfhoekstra.reismee.nl

Vrijdag 17-9 Dag na het ongeluk van Co

Monsterfietstocht naar Burkina Faso gaat door

Na het ongeval bij de afdaling van Ronda naar Algeciras, waar door een tragisch ongeval Co Kerssens is overleden, is de gehele groep in grote verslagenheid diezelfde avond in Algeciras (bij Gibraltar) samen gekomen. Ook de Europa-fietsers, waar we diezelfde morgen al afscheid van hadden genomen, hadden zich weer bij de groep gevoegd.

Na een minuut stilte, het delen van elkaars ervaringen en emoties, werd een rondje gemaakt over de vraag:' Hoe verder met de monstertocht naar Burkina Faso'.
Na een nachtje slapen, kwam de groep weer bij elkaar en is besloten in meerderheid de overtocht naar Marokko te maken. Co zou willen dat wij dát afmaken, waar hij zich de laatste 1,5 jaar voor ingezet heeft. Enkele fietsers besloten naar huis te gaan.

Alles bij elkaar een moeilijke beslissing waar we Co zijn aanwezigheid en geestkracht met ons mee zullen dragen. Op het moment van afscheid van Co in Castricum, zal de fietsgroep ook een herdenkingsdienst houden in Marokko.

We leven ten volle mee met Marian, kinderen, kleinkinderen, verdere familie, vrienden en bekenden.

Dit is het persbericht dat we hebben laten uitgaan. Vanmorgen hebben we besluit genomen. Het is nog een warboel van emoties, wisselende stemmingen en rationele besluiten, die genomen moeten worden. Co was een toonaagevend en enthousiast lid van de groep. Hij was erg sociaal, onderhield goed contacten, had voor iedereen stimulerend woord, was een praktische aanpakker, verzette veel werk voor de groep. Hij was gister dagkapitein. We maakten een schitterende start. Prachtige uitzichten mooie weg fantastische afdaling. Tot fatale ongeluk.

We zitten in Alquesiras in een groot modern mooi hostal / jeugdherberg. Op zich prima accomodatie om met elkaar te praten in de groep, in groepjes en je even af te zonderen. Er wordt voor ontbijt en diner gezorgd. We konden nog een dag extra blijven. Het is nu 16.00 uur vrijdagmiddag. Rond enen zijn de vier europagangers vertrokken op de fiets. Zij gaan van Alquesiras met de bus, fiets mee, naar Malaga waar ze morgen terug vliegen. We hebben vanmorgen besluit genomen en daarna de stappen gezet om het ook uit te kunnen voeren. Drie fietsers zijn bezig een vlucht vanuit Malaga terug te regelen.Zeven fietsers met vier begeleiders gaan morgen de straat van Gibraltar oversteken naar Marokko.We zullen in de komende 14 dagen kijken hoe het voegt en hoe het verder gaat.Het doel staat nog maar de glans is eraf.

Rolf

Bedankt voor lievereacties op deze reisblog en op m'n hotmail adres.

Reacties

Reacties

Kees van Bruggen

Heel veel sterkte Rolf

Ineke Visser

Rolf,
Ik wens jullie heel veel sterkte.

Seddy en Jan van der Reijden

Wij wensen jullie veel sterkte, dat de glans eraf is kunnen we begrijpen. Dat de groep de reis wil afmaken, is dacht ik toch wel goed, al was de beslissing moeilijk. Wij wensen nogmaals de hele groep veel sterkte bij het doel dat je wilde bereiken.

dimitri

Hi pap, een moeilijk maar wijs besluit, denk ik.....
Take Care.

Wiljo

Rolf ik blijf uiteraard standby voor de doorgaande groep. Take care

Marian Groenendaal

Hi Rolf, ik blijf je volgen.
Wij (de zes) zijn bij jullie in hoofd en hart!
Liefs marian

nel en jaap de boer

Hoi Rolf,
Ook hier in het hoge noorden bereikte ons het noodlottige bericht via de krant. Veel sterkte

Nel en Jaap

Jan en Dicky

Rolf, we leven met jou en alle anderen mee.
We begrijpen dat de glans eraf is.
We vinden het heel erg dat dit moest gebeuren.
Iedereen heel veel sterkte.

Groeten Jan en Dicky

Frans Berkhout, Afrika-liefhebber, fietser

Nee, Rolf,
De glans is er niet af, Co heeft er een héél speciale glans aan toegevoegd!
Ga door en ga genieten van het optimisme van Afrika!

PS, Ik bewonder jullie allemaal!!

trudy en martin

Hoi Rolf,

Vanmorgen belde ik Letty met de vraag of ze ook bij de finish van de Dam tot Dam loop wilde staan om Trudy te bewonderen. Zij heeft weliswaar geen whiskyflesje in haar fietstas maar heeft (eveneens) roofbouw gepleegd op haar conditie. Een reden te meer om trots op haar te zijn omdat zij meedoet met deze loop. Letty vertelde mij van je reis, het ongeval en het bestaan van de weblog. Wat een vreselijke ervaring! Wij voegen ons bij de reactie van Frans Berkhout. Er is een glans en doelstelling aan toegevoegd. Doorgaan en ook voor Co genieten, lachen en huilen. Zijn naam is voor altijd verbonden aan jullie project. We zullen jullie volgen en ons ook verdiepen in jullie doelstellingen.

Trudy en Martin

Florand

Heel veel sterkte Rolf. Hou je hoofd erbij !

Florand.

Jaap

Rolf ik lees het bericht van je,heel erg.Ik wil jullie allemaal veel kracht wensen om verder te doen wat jullie willen.
Probeer er terug weer van te genieten.
Groeten Jaap

Hetty

Hoi Rolf, Ik lees, geschrokken, net je bericht.
Ik wil jou en de anderen veel sterkte wensen.
Je doet wel voorzichtig he,
Groetjes Hetty

Erwin en Greeth Kok

Dag Rolf, Wat een afschuwelijke ervaring, maar wat dapper en goed om door te gaan. Wij wensen jou en de hele groep heel veel sterkte!
Groeten van Erwin en Greeth

Ilona

Hoi Rolf en de rest
1 Dag had ik niet op je site gekeken en ik hoor bij ons in de kapsalon dit verschrikkelijke verhaal. Mijn hart zat in mijn keel, dat kun je , je voorstellen.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Goed dat jullie doorgaan maar oh wat zal dat moeilijk zijn.
Groetjes Ilona

Wilma Bakker

Hallo Rolf,
Tijdje niet gelezen op je weblog en ik begon heel enthousiast me in te leven in je verhalen. Nu dit.... wat vreselijk. Ik wens jullie allemaal heel veel kracht, sterkte en wijsheid.
Groetjes, Wilma

Sonja Dijkhuis

Beste Rolf,

Uiteraard volg ik je verhalen op je blog. Wat een verschrikkelijk ongeluk. Wat een verdriet! Een scenario om kippenvel van je krijgen en stil van te worden.
Veel sterkte en kracht toegewenst.

Groeten, Sonja

Theo v.d. Wijngaard

Hoi Rolf,

Een moedig besluit om door te fietsen. Heel veel sterkte onder deze niet makkelijke omstandigheden.

Groet Theo

Gerard van Kempen

Dag Rolf,

Vorige week las ik al over het ongeval van Co Kerssens en zag een korte reportage op RTV Noord-Holland. Wat moet dat een afschuwelijke schok zijn voor de groep; onwezenlijk gewoon. Je verwacht mogelijk van alles onderweg, maar dit niet. Heel veel sterkte met het vervolg.
Ik kan me voorstellen dat jullie eigenlijk niet weten wat te doen. Wat je ook niet; eigenlijk is niets goed. Jij gaat door met een clubje; dat zal nog een moeilijke tocht worden. Nu niet alleen fysiek, maar ook psychisch. Nogmaals veel sterkte daarbij. Blijf maar vooruitkijken.
We blijven je volgen.
Groeten ook van Joke,
Gerard van Kempen

dirk en agnes

Beste Rolf
Rolf we denken aan jullie ,
dit verloop van de reis had niemand kunnen bedenken.
Wat een drama en wat moedig van jullie met zo'n kleine groep door te gaan omdat Co dat gewild zou hebben.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal

Jan Hoedjes

Hoi Rolf,
Wat een dram, wat een schok. Ik hoorde het een paar dagen geleden op de radio en dacht..."Het zal toch niet... maar wel dus. Je reis is opeens heel anders geworden. Met een extra lading. Ik hoop dat jullie het redden. Vooral samen.
Sterkte en groeten,
Jan Hoedjes

Dagmar

Hi Rolf,

Ik schrik enorm van bovenstaande bericht en wens jullie en de nabestaande van Co waanzinnig veel sterkte. Ik vind het dapper dat jullie doorgaan met waar jullie aan begonnen zijn, ook ter nagedachtenis aan jullie teamgenoot. Ik blijf je volgen. Groetjes en sterkte, Dagmar

Dennis en Marianne

Lieve Rolf,
Jeutje wat een naar bericht. Wel klasse dat jullie de reis voortzetten om jullie doel te bereiken. We hopen dat er ook weer een beetje glans onderweg op de prestatie komt.
Heel veel liefs vanuit Hoorn!
Tot snel op het terras in Egmond om de verhalen aan ons te vertellen (zonder bier, maar met wijn).
Dennis en Marianne

Theo en Ellen

We volgen je ook in de verslagen op de Burkinasite, dus het maakt niet uit dat je achter loopt. Mooi stuk heb je geschreven in het reislog. Prachtig landschap zoals jullie beschrijven en op de foto's. Je bent lekker bruin (de benenfoto).
Theo, Ellen, Lenthe, Juli en Rosa.

Iolanda

Hey, Rolf,
Hoop dat je weer voldoende vertrouwen hebt in het vervolg van de reis. Valt vast niet mee. Goed dat jullie ervaringen met elkaar kunnen delen. Heel veel succes en sterkte. Zoek toch maar naar glans, het is er vast. En ik sluit me aan bij Marianne en Dennis m.b.t. terras.
Zet hem op, Iolanda

Peter

Hi Rolf, waanzinnig en bizar. Je hebt ooit eens gegrapt, ga je mee? Moet ik aan terugdenken.

Wens jou en en de rest onwijs veel kracht uit jullie besluit voor Co de reis voort te zetten!

Fiets ze, is mooi!

Peter Helderman

gertie

Gisteren de eerste bijeenkomst gehad van de leeskring, was weer goed. We misten wel je inbreng.
Veel succes en sterkte met het vervolg van de reis. We houden je blog in de gaten.

jaap

Hoi rolf
We hebben niet veel meer van je gehoort.Alles gaat goed nemen we aan geef een bericht terug.
wij vertrekken op vakantie morgen maar ik lees mijn mails Groeten Jaap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!