rolfhoekstra.reismee.nl

update 5 oktober

5 oktober Update. Hoe het me vergaat in Marokko

Het is vandaag rustdag in Tan Tan. Niet zo'n grote plaats maar met voldoende terrassen en wat winkeltjes. Twee of drie hotels. We zitten weer in hotel en kunnen hier weer zelf koken en beneden in een zaal apart zitten. Dat is prettig anders zit iedereen op zijn eigen kamer. Oh ja de terrassen zitten hier na zessen overvol, maar koffie thee of fris aan drank is niet te komen. Ons bier is gister opgegaan en ik ben al lang door whisky heen. Herman heeft nu nog klein staartje.

Gister na 9 uur ‘s morgens geen plaats meer gezien. Colastop kun je wel vergeten. Het is hier wel weer prachtig . Morgen hopen we de Atlantische oceaan te zien. Ben erg benieuwd. We moeten vanaf nu meer aan onze veiligheid denken, dus we gaan minder aangeven waar we zijn en naartoe rijden. Ik heb me tot op heden nog nergens onveilig gevoeld. Dit zijn vast wat voorzorgsmaatregelen voor later.

Vanmorgen hebben Bart en Martha uitvoerig verslag gedaan van hun twee weken Limmen in verband met het overlijden van Co. Zij hebben over de avondwake en uitvaartdienst verteld. Wij over onze herdenkingsbijeenkomst en allemaal nog eens over onze gevoelens emoties nu. Ik zie Co nog regelmatig liggen en denk in afdalingen nog altijd aan het ongeluk. Ook houdt me nog bezig dat je dol enthousiast tegen iemand kunt roepen kicken en er 5 minuten later niet meer bent.

Iedereen nog hartelijk bedankt voor alle lieve mailtjes en berichtjes die ik gekregen heb. Leuk om te lezen dat er zoveel mensen meekijken. Ben bedankt voor je regelmatig commentaar. Martin Streng wil je me een mailtje sturen naar hoekstra196@hotmail.com want ik heb je goede e-mail adres niet. Martin Blok veel succes he en ik hoop dat je je werkzaamheden leuk vind en houd je collega's in mt scherp hé.Niv. 1 team HHW regelmatig denk ik aan jullie, dan kijk ik op m'n klok en denk wat jullie aan doen zijn. Hoop dat je al weer lekker begint in te draaien met de nieuwe groepen.Ook Finlandgangers veel plezier en inspiratie.Teun je hebt een fantastische klus geklaard met het uitzetten van de route. Op de GPS rijden gaat uitstekend, als je al eens fout rijdt, iets dat zelden gebeurt , dan zie je dat binnen 50 meter. Vooral door de steden, die normaal bij mij een gigantisch oponthoud betekenen is rijden op de GPS fantastisch.

Het aantal zware kilometers neemt wat af. De dagafstanden zijn korter dan in Europa. Wel vertrekken we 's morgens om 6 uur. Het is dan net licht. De dynamo hoeft net niet aan. We staan dan om 4.30 op. 's Middags na 14.00 uur is het bloedheet tegen de 40 graden. Gister en vandaag viel dat trouwens erg mee, misschien oceaan invloeden. De kust is hier 20 km vandaan.

Groet rolf

Reacties

Reacties

Diana

Ik ben blij dat het allemaal weer wat beter met je gaat, en dat we je hopenlijk in december weer gezond en wel terug zien.
Groetjes, Diana

KK

Jouw horizon is momenteel vele malen groter dan die van ons, Rolf. Toch wil ik even een relatief belangwekkend nieuwsfeit melden. Opnieuw een roman van de hand van een collega, al voert hij een pseudoniem. Het boek heet: Het bastion. Geschreven door H.H. Uitdewaard. Het in het boek beschreven bastion zal je bekend voorkomen!
Sterkte met de tocht!

Marian Groenendaal

Hoi Rolf

Heel fijn om weer wat van je te lezen. Wat een fantastische omgeving waar jullie je nu bevinden. Het is nog steeds erg fijn om jullie zo te kunnen volgen. Wel lastig al die buikklachten Gebruiken jullie "de vleugels" nog??? Als de voorraad op raakt en we wat mee moeten nemen hoor ik het wel. Voor ons schiet het ook lekker op: het is zo de 18de. Heel fijn dat Bart en Martha er weer zijn. Geniet geniet geniet...ik volg je en binnenkort life!! groetjes Marian

Ben

Hoi Rolf, dan mogen de aantallen zware kilometers wel minder worden maar, geen bier, wiskey bijna op en dan ook nog geen cola, hoe hou je dat vol.
Ik wil je niet lekker maken, maar heb van alles in huis [hoewel cola!!!]

Het ga je goed

weer groeten vanuit Alkmaar

Teun en Gerda ook

Hoi Rolf,
Leuk om te lezen dat ondanks dat wij niet mee zijn, ik toch ter sprake kom. Fijn dat het allemaal redelijk klopt. Het spannende komt nog, want van de derde etappe zijn de digitale kaarten niet zo nauwkeurig. Veel succes in de Sahara, ook daar is geen whiskey te bekennen, volgens mij.
Groet Teun, kus Gerda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!