rolfhoekstra.reismee.nl

Hoe het begon

Hoe het begon

In december las ik in een intern bericht in het Horizon College datdeelnemers van de opleiding motorvoertuigen een legertruck opknapten. Deze truck is bestemd voor een scholenproject in Burkina Fasso. Met de truck wordt eerst een groep fietsers begeleid, die in het kader van een sponsortocht naar dit land toe fietsten.Dit leek mewel wat. Gebeld of ik nog meekon en verlof gevraagd op mijn werk. Beiden gelukt.

Dan in training, iedere vrijdagavond anderhalf uur spinnen in Limmen in de sportschool en eens in de veertien dagen een gezamenlijke trainingsrit. Niet vergeten tussendoor zelf ook nog te trainen. De toets, de ronde van Noord Holland en een driedaagse van 3 maal 130 km in het Hemelvaartweekend heb ik goed doorstaan. Goeden veel blijven trainen dan moet het fysiek lukken.Nou ja, vijf dagen wind tegen in heuvellandschap en met regenin Frankrijk??? In Marokko door woestijn en over hetAtlasgebergte??? Door Senegal bij 40graden??? Door jarenlange fietservaring weet ik wel wat er met me gebeurt tijdens lange 'zware', 'eenzame' fietstochten.

Al meer dan 15 jaar fiets ik lange afstanden in Europa. Bij voorkeur gebruikmakend van beschreven fietsroutes. Ik fiets altijd alleen en overnacht het liefst in m'n tent op een camping. Dit geeft een heerlijk gevoel van vrijheiden mijn ervaring is dat wanneer je alleen reist en kampeert je onderweg veel mensen spreekt.Nu ga ik voor het eerst niet alleen, maar in een groep in een totaal ander werelddeel en onder veel minder luxe omstandigheden dan in Europa.Meestal duurden mijn fietstochten een week of vier, nu ben ik drie maanden van huis. Weg van mijn vrouw Letty, beide kinderen, en van Christopher onze kleinzoon. Dit is naast de eerder genoemde fysiekeook een knappe mentale inspanning.

Toch kan ik nauwelijks wachten om te vertrekken.

Wil je meer weten over de fietstocht, route, planning,medereizigers, het goede doel namelijk scholenbouw in Birkina Fasso bezoek dan ook de webside www.fietsenvoorburkina.nl

Reacties

Reacties

Kees van Bruggen

Beste Rolf,

Ik heb veel respect voor je dat je zo'n lange tocht aandurft. Ik wens je heel veel sterkte en plezier op je reis.

angela

Rolf, ik kan niet wachten om je verhalen te lezen en fotoos te zien. Geniet ervan!! Ja ook ondanks ongetwijfeld t vele afzien ...

Kees Bakker

Hoi Rolf,

Geweldig, dat je dit gaat doen; petje af! Mijn fietstochten beperken zich tot LF-routes door Nederland :).

Veel succes en plezier de komende maanden. Ik blijf je volgen vanuit mijn luie stoel.

Willem Laan

Rolf wat geweldig om aan deze tocht te beginnen en zoveel verschillende landschappen te bedwingen en prachtige mensen te ontmoeten. Heel veel succes en ik zal je graag volgen op deze tocht.

alie kuiper-tuin

Rolf, geweldig veel succes op je fietsreis voor dit prachtige doel!
groet van alie

Mirjam

Hai liefurt,

Ik hoop dat het een onvergetelijke reis wordt voor je met mooie belevenissen. Pas goed op jezelf en kom weer heelhuids terug bij Chris !!

RolfHoekstra.reismee.nl staat al bij m’n favorietjes. Het ga je goed Rolf!

Mirjam

Nicky F.

Hoi Rolf! Helemaal geweldig, al je vorige fietstochten waren allen een vingeroefening: nu het Echte werk! Ik ga je volgen, zet een RSS-feed klaar. Pas goed op jezelf!
Nicky

Gerard van Kempen

Hoi Rolf,
Het wordt vast een fantastische tocht. Gezelschap hebben zal wennen voor je zijn, maar je kent ze tenminste al. Heel veel succes.
Groeten, Gerard van Kempen

peter van rooij

hoi Rolf!
wij Danny en Peter zitten klaar voor jou grote reis op de fiets. We zullen je vol spanning volgen! nog maar eventjes en dan! Geniet nog even van thuis, want dat zal je wel gaan missen denk ik!
Groeten van danny en van mij en tot mails!
peter van rooij Heerhugowaard.

atie klaver

dag!
via chris en Veronie Bakker ben ik achter jullie plannen gekomen. Veel reisplezier alvast en alle succes gewenst!
groet
Atie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!